close


喜歡我現在放的音樂嗎?
這是我最最喜歡的歌曲之一,是我來美國,朋友介紹給我聽的。因為這樣,而開始天天聽英文歌,開始了解英文歌。當時焦皮還說「那首MV有怪怪頭~」我就很好奇看了MV,沒想經由朋友翻譯了幾句,也看了短短劇情,從那時候開始愛上裡面的歌詞,所以我就找出歌詞和翻譯版給分享給大家,最近心情很差,聽到這首,哈哈哈無話可說了,覺得自己根本就是那顆頭(泣)但是,感覺還是有的,這首歌還是有為自己心中小小的不平衡,平反了一下。

Damien Rice - 9 Crimes

Leave me out with the waste
This is not what I do
It's the wrong kind of place
To be thinking of you
It's the wrong time
For somebody new
It's a small crime
And I've got no excuse

Is that alright?
Give my gun away when it's loaded
Is that alright?
If u don't shoot it how am I supposed to hold it
Is that alright?
Give my gun away when it's loaded
Is that alright
With you?

Leave me out with the waste
This is not what I do
It's the wrong kind of place
To be cheating on you
It's the wrong time
She's pulling me through
It's a small crime
And I've got no excuse

Is that alright?
I give my gun away when it's loaded
Is that alright?
If you dont shoot it, how am I supposed to hold it
Is that alright?
I give my gun away when it's loaded
Is that alright
Is that alright with you?

Is that alright?
I give my gun away when it's loaded
Is that alright?
If you don't shoot it, how am I supposed to hold it
Is that alright?
If I give my gun away when it's loaded
Is that alright
Is that alright with you?

Is that alright?
Is that alright?
Is that alright with you?
Is that alright?
Is that alright?
Is that alright with you?

No...

[中文歌詞]

‧由簡體被我轉為繁體了,看不懂要說喔:)

離我而去,只剩碎片
這不是我所做的
在錯誤的地點想到你
對新的來者來说這是错误的时间
這是种小罪
並且我没有任何藉口

這樣好嗎?

丢棄上了膛的槍
這樣好吗?

如果你不開槍,我該如何握著它?
這樣好嗎?

丢棄上了膛的槍
這樣好吗?

離我而去,只剩碎片
這不是我所做的
在錯誤的地點想到你
對新的來者來说這是错误的时间
這是种小罪
並且我没有任何藉口


這樣好嗎?

丢棄上了膛的槍
這樣好嗎?

如果你不開槍,我該如何握著它?
這樣好嗎?

丢棄上了膛的槍
你還好嗎?

這樣好嗎?

丢棄上了膛的槍
這樣好嗎?

如果你不開槍,我該如何握著它?
這樣好嗎?

丢棄上了膛的槍
這樣好嗎?

你還好嗎?

這樣好嗎?

這樣好嗎?

你還好嗎?
這樣好嗎?

這樣好嗎?

你還好嗎?


不.....



arrow
arrow
    全站熱搜

    song7681 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()